جناب آقای مهدی یحیی نژاد؛ مدیر محترم وبسایت بالاترین
تصمیمات اخیر مدیران بالاترین مبنی بر حذف لینک هایی که به زعم آنان حاوی توهین به ادیان پنداشته می شود از صفحه نخست این سایت، بحث های بسیاری را برانگیخته است. جمعی آن را محافظت از حقوق کاربران مذهبی در بالاترین ارزیابی کرده و تعدادی دیگر این تصمیم را بدعتی در راستای تحدید آزادی بیان کاربران قلمداد نموده اند. اما نکته ای که در این میان به فراموشی سپرده شده است، دلایل مخالفان این تصمیم مدیریتی است. آیا گمان می رود که مخالفان این تصمیم، موافق فحاشی، توهین و استفاده از الفاظ رکیک در فضای عمومی بالاترین هستند؟ آیا خواستار حذف کاربرانی با افکار ایدئولوژیک مغایر با باورداشت های خود شده اند؟
مواضع مدیران بالاترین از جمله جنابعالی در مصاحبه با دویچه وله و نیز در فرندفید، نشان از این دارد که مساله را به یک تقابل ساده میان کاربران مذهبی و مذهب ستیز تقلیل داده اید. اما چنین رویکردی، مستلزم نادیده گرفتن دلایل اصلی انتقادات به تصمیمات مدیران بالاترین خواهد بود. وقوع این اعتراضات نه در دفاع از توهین و کاربرد الفاظ رکیک، بلکه در مرزبندی میان مصادیق آن چیزی که مدیران بالاترین توهین می نامند است. براستی چگونه است که توهین به تمامیت ارضی ایران یا دیگر مرام های فکری آزاد است، اما ادیان در این میان باید از حقوقی ویژه برخوردار باشند. آیا این یک امتیاز ارزش گرایانه نیست؟ آیا نباید اجازه دارد در چنین مواردی کاربران تصمیم بگیرند و مقوله ی دین زیر چتر حمایتی مدیران قرار نگیرد؟ این اشکالات، ضرورت شفاف تر شدن قوانین بالاترین و پرهیز از قضاوت های متناقض را بیش از پیش نمایان می سازند.
با اعمال تغییرات شکلی بالاترین مبنی بر تغییر سازوکارهای ارسال گزارش تخلف و بی توجهی به رای های منفی غیرقانونی از سوی کاربرانی که تنها به علت نپسندیدن لینکی خود را محق به استفاده از آن می دیدند؛ و نیز حذف کامنت ها توسط مدیران بالاترین، نخستین نشانه های دخالت مدیریت در روند تصمیم گیری مسائلی که بایستی از جانب کاربران انجام گیرد، آشکار شد. پرسشی که شکل گرفت این بود که اگر نظرات ناشایست را می توان با رای منفی کاربران پنهان داشت، چه نیازی به مداخله مدیریت در حذف کامل این نظرات است؟ آیا می توان اطمینان داشت گستره این جرح و تعدیل ها در بخش نظرات بالاترین بیش از این گسترده نشود؟
انباشته شدن این اعتراض ها با پیش آمد بحث های مربوط به هویت مجازی یا حقیقی داشتن کاربران، شکل دیگری به خود گرفت. حذف معنادار لینک ها، نظرات و مسدود ساختن شناسه کاربران منتقدِ این افراد به اصطلاح تائید هویت شده، بار دیگر نشان داد که روند مداخله مدیران در محتوای ارسالی به بالاترین شدت بیشتری گرفته است.
آقای یحیی نژاد گرامی!
اعتراضات اخیر در بالاترین، نه به رسمیت شناختن فحاشی و بداخلاقی زبانی، بل اعتراض به بدعت نامبارکی است که در این سایت نهادینه شده و عملا مدیران بالاترین را هواخواه دسته ای خاص از کاربران و رویاروی جمعی دیگر از آنها قرار داده است. فلسفه ی وجودی بالاترین از ابتدا مبنی بر بی طرفی مدیران نسبت به محتوای لینک های منطبق با قوانین شکلی بالاترین و برابری حقوق همه کاربران بوده است. حال چه معنایی دارد که مدیر این سایت در فرندفید رسما جانب دسته ای را بگیرد و از آنان بخاطر توهین های دسته دیگر دلجویی کند. آیا این بود اصل بی طرفی که سایت بالاترین بر مبنای آن اعتبار یافته است؟
چگونه می توان پذیرفت مدیران بالاترین بدون مشخص کردن دقیق، علمی و همراه با مصادیق توهین، خود در مقام قضاوت نشسته و اعمال تصمیم کنند. آیا آنان قاضیان بی طرفی برای این کار هستند؟ کجای جهان دموکراتیک سراغ دارید که امری را پیشاپیش جامه عمل بپوشانند و سپس آنرا به نظرسنجی بگذارند؟ آیا با نظرسنجی های غیرعلمی و ناپخته همچون نمونه ای که پیشتر در صفحه ی نخست بالاترین قرار داده شد، می توان علت اصلی اعتراضات را یافت و بدان پاسخ گفت؟
ما کاربران امضاکننده این نامه، از جنابعالی می خواهیم تا در اسرع وقت به اصلاح رویه های ناصواب اخیر و بازگرداندن آرامش و حس اطمینان خاطر به جملگی کاربران اقدام نموده و زمینه های استفاده از رای و نظر کاربران را پیش از اخذ تصمیمات مهم فراهم آورید. بدین وسیله خواسته هایی در 3 بند مطرح می شود:
1- لزوم رعایت حق آزادی بیان برای آحاد کاربران، برابر دانستن آنان در برابر قوانین بالاترین و عدم مداخله و جانبداری در محتوای لینکها به گونه ای که از بین برنده ی منافع جمعی دیگر از کاربران نباشد.عدم شفافیت قوانین بالاترین باعث استفاده گزینشی و سو استفاده از آن قوانین می شود.
2- مراجعه به افکار عمومی کاربران پیش از تصمیم به هرگونه تغییر اساسی و تاثیرگذار در سایت، به ویژه بازنگری در قوانین بالاترین.
3- اندیشیدن تدبیری جهت تغییر سازوکار فعلی که مبتنی است بر حذف نظرات و لینک های کاربران توسط گزارش تخلف و واگذاری این حق به کاربران جهت تشخیص دادن توهین آمیز بودن یا نبودن آنها. به ویژه آنکه در مواردی دیگر، مدیران بالاترین از حذف لینک هایی که با رای منفی کاربران بایستی حذف می شدند خودداری ورزیدند. در این باره نیز بایستی قوانین بالاترین بی هیچ تبعیض و استثنائی، تصریح گردد.
در پایان بار دیگر تاکید می کنیم که بروز شرایطی که دو دستگی و حس نفرت میان کاربران را افزایش دهد، به مصلحت بالاترین نمی باشد. اهمیت بالاترین به کاربران بی ادعای آن بوده است که ماه ها و سالهای بسیاری در جهت گردش آزاد اطلاعات به فعالیت در این سایت پرداخته اند. بالاترین بدون فعالیت چشمگیر و شبانه روزی این کاربران، هرگز نمی توانست به جایگاه شایسته کنونی اش دست یابد.
طبیعی است که رویکرد مثبت مدیریت بالاترین در قبال اعتراضات موجود و سعی در اصلاح شرایط فعلی می تواند دلگرم کننده باشد. در غیر این صورت، پیش بینی شرایط آینده بالاترین و واکنش کاربران سرخورده از این تصمیم مدیران بالاترین دشوار خواهد بود.
امضا کنندگان:
Germany – artahermes – saidpar – aryoo_barzan – aalijenaab – conservative
derang – jaxi – rezaraz59 – hermit – behrangi – ezel – balva – olad – nimanik – Nikooo
behak – amiroo – Megadeth – arashxan – 22ze – liberte – andishehh – wiseman
malekius – down_under – saba665 – azade – Paolo – khaki – tavazon – jomhoriyat
guilan – cloudysky – donjuan – douran – simakia – behzad333 – reza_hb – Terminus
werewolf – heidegger -masmoom – navidsabz – sight – 30borj – camus – mfarzad
mester-mbm – behnamfunny – clisthene- akarim – alfi – Elli – polarbear – lotus-81
siavash7 – medium_cool – reiraazad – cesc – armanesabz – hichland – yozpalangh
sayal – gomnamian – shahab777 – odiseh60 – saeid_atn – elecgirl – blackrose
nimanilian – fateme-89 – mile – mostafa_74 – persepolis – greenit – Modernity
JESARAT – poyandeh – yaqubleys – shazdeali – Milad.Abadan – jandark – baphomet
irane-azad – pentagerom – rouzbehan – ayeneh50 – dahri – Atlas21
navidan – Adel – s-a-b-z – diescolor – human.rights – golaqa – zimmerman
mohareb – leviathan – johngospel – sansor – mehrdokht – adoor – omid_farda
in-somnia – borzo – shirinooo – alieazadi – mahpishuni -caesar – MOHANNA
Anakanda – roozbeh.b – armagedon – tanhai1 – pasargad66 – mitra43
apar – soi.ir – avayepars – hassani88 – kooshan79 – araz84 – shir-afkan
Sina17 – dear_user – amir-td – swaziland – freebehi – eli1 – serpicoo
mehrdxd – fara_marz – roshangar7 – moosa – jouyandeh – lumpy7911
maverique – cansu – sormeh – manamir – reza4931 – itclover – bluehat
inkpad – zeus_1 – Schwan – homaay – kenny – dinairani – Sikhunak
legendary – scarlet – sepehriran – farzad_b67 – happy – shapal – ebarat
onion – roger_s – frangi – rahaii – ariya7 – رهام – Bijan62 – goleyas – shab3000
halimesia – idealises – whitecube – framarz321 – ddno – mmostafavi – setare_60
ramz1 – khashak45 – badhijab – Nightmare – khabrgir – boutimar1 – Big_Log
midnight – uovan – radiman – mirsina – aliba – olympian – pooya.iran – cnn.live
serpicoo – Athena – payam.metro – neda_irani – irana – spitaf – athos – afshinam
ramin_se – mehrani – okidoki – Siamand – majnoun – marmooz – asis – mrrm
odradek – zendooni – misky – ayeneh – samak – K0N4M1 – hootan – anxious
persianmjt – daniel7 – hICHKI – dps1976 – dps1976 – azaadi – bruno – kiuo
khoobbad – comrade – dario – soly021 – giti – shafa – sakar – mehdiQ – shoqad
nima90 – mehrak – mondoir – soheil209 – jameh – shahrukh_k – shahrukh_k
RazehKavi – budbud – hamdeliran – taraniazi – Raghu – naargil – dara2010
farhads – annahita – holyzodiac – kourosh8 – mohammad25 – ferdows
Freesoul – dr_alidad – sayem – mikado – nima1116 – mameer – merlian
farhad_leo – mbusair – ferdows – yesiavash – mayt – mozi45 – 3zar – fozul
roshanaa – speranza – kafka – Sinoohe – dumbledore – zardawel – Mohaghegh
hypatia – arteshbod – teflon – hamham74 – davidjbz – imanava – bahmanyar
mansoor602 – mazar – belgiran – golden – balegh – datiss – Roes – Drol
barbapapa021 – ghafele – thexzy – manamman – senaps – nevermore – saied
Nima_N – katherina – man4us2day – conspiracy – faran1985
nima63 – 30na60 – tease – noqte – d_felfelak1 – Koorosh1 – vision – g7914106
green.path – mashinbaz – babel – forgotten – atabey – ghalamsabz – 40tike
Ali424 – ararat2005 – 5h4ror – Hedyehtee – Abtin1 – rainbow – bbehnam – marvel
arkavaz – ahwaz62 – mogwai – fariad – piadeh – annamaria – javanesabzzz
shab_tarik – Karbafoo – giga – Ashkanjan – aras63 – mr.ashk – saqar – benedict
shaydaii – feroyd – desert-man – TAAR-kofsky – iman09 – rainy – dexter – liberty
imana97 – amir_tanha – invictus – faezeh – hosseins – reza70 – bigking – metalboy
hamseda – pelang – arctic.sun – clair – russell – mmsaffari – Blog – pishahang
bahbeh – Lenny – kingnothing – tamer – nick33 – parce – g_power – mind
shahriyar22 – aaallli – neutronix – youngest – AliDashti – pestilence – pesarha
green_path – Sepined – brabt – puya243 – ariana_ir – nexus – ramz – shifter
bahman46 – iraneabad – hadish – Arash_beg – arvand – safaa – green_army
xokghwz – obrien
و کاربرانی که حساب شان توسط بالاترین مسدود شده است:
imanwow – dona – oblomov – pelak10 – TRUTH-SEEKER
kaveh.sara – cilrvo – dad_bidad – f-b-i

لطفا نام من phenom رو اضافه کنید.
توسط: phenom در نوامبر 24, 2010
در 10:26 ب.ظ.
دوست گرامی
اگر امکامنش هست اسم من رو هم اضافه کنید
zeus_1
توسط: zeus_1 در نوامبر 24, 2010
در 10:27 ب.ظ.
پلار عزیز،
ممنون از تنظیم و ارائه این بیانیه و حیف که نام کاربری من و دهها تن دیگر را از قلم انداخته اید.
اگر امکان اضافه کردن به لیست متعرضین هست نام کاربری من Sikhunak را هم به این لیست اضافه کنید که نظری جز این ندارم.
سپاس
توسط: سيخـــــــــونك در نوامبر 24, 2010
در 10:35 ب.ظ.
دوست گرامی
متاسفانه به جهت نقض ازادی بیان در شرایط فعلی تمایلی به فعالیت در بالاترین ندارم و البته با تک تک مطالب گفته شده در متن نوشته شما کاملا موافقم . بنابراین در صورت امکان نام مرا نیز به فهرست فوق اضافه نمایید چرا که معتقدم اجرای این قانون خود تصویب شده منحصرا باعث مرگ ازادی بیان و بروز نوعی دیکتاتوری از جنس مجازی خواهد گشت و تمام تلاشهای صورت گرفته از سوی بالاترین برای گسترش دموکراسی تا به امروز را به دست فراموشی خواهد سپرد .
با تقدیم احترام sh20
توسط: sh20 در نوامبر 24, 2010
در 10:43 ب.ظ.
سلام پلار اسم من رو هم اضافه کن Bijan62
توسط: bijan62 در نوامبر 24, 2010
در 10:47 ب.ظ.
حساب من نيز بسته شده اما امضا ميکنم
http://balatarin.com/users/pelak10
توسط: pelak10 در نوامبر 24, 2010
در 10:48 ب.ظ.
دوست عزیز حساب کاربری من و یکی دیگه از دوستانم هم در جریان این بحث ا متاسفانه بسته شد. اگر لف کنید اسم ما رو هم به لیست اضافه کنید ممنون می شم
کاربر آبلوموف oblomov
کاربر قادین dona
توسط: آبلوموف در نوامبر 24, 2010
در 11:01 ب.ظ.
ممنون از زحمت شما.لطفا اسم من رو هم به جمع امضا کنندگان اضافه کنید. Rahaii
توسط: raha در نوامبر 24, 2010
در 11:06 ب.ظ.
این 133 نفر اشخاصی هستند که میگویند فقط باید ما اجازه داشته باشیم به دیگران و عقایدشان توهین و فحاشی کنیم و به هیچکس اجازه پاسخ ندهید.این افراد عده ای نژادپرست هستند که براحتی به اقوام غیر فارس اهانت کرده،در صورتیکه کسی پاسخ دهد به تعصب و طرفداری از رژیم متهم میشوند.به مسلمانان اهانت میکنند بدون اینکه عقیده و دین خود را اعلام کنند.حق فحش دادن را از حقوق مدنی و قانونی خود میدانند و معترضین را به زیر پا نهادن آزادی بیان متهم میکنند.مدعی آزادی بیان هستند اما فقط برای خود ،آنهم برای فحاشی و اهانت به اقوام و عقیده و دین دیگران(البته منحصرا دین اسلام).به هیچکس نباید حق اهانت به دین زرتشت و یهود و بهایی و قوم فارس داده شود.
توسط: shenkey در نوامبر 24, 2010
در 11:22 ب.ظ.
در بین امضاکنندگان این نامه هم مذهبی وجود دارد و هم غیرمذهبی… از هر نژاد و دیدگاهی هم در این لیست افرادی حضور دارند…
توسط: passionofanna در نوامبر 25, 2010
در 12:08 ق.ظ.
این جوابیه شما متاسفانه نمونه کاملی از تاکتیک فرار به جلو میباشد. ما هیچگاه به «شخص» اهانتی نکرده ایم بلکه فقط با باز کردن نکات اهانت آمیز در درون ادیان آنرا در معرض دید همگان قرار داده ایم و اگر شما آنرا به «اهانت شخصی» ترجمه کرده اید , متاسفانه این نشانه ضعف شما در استدلال و برخورد عقاید است و این در حالیستکه تک تک افراد انسانی توسط ادیان مختلف و بطور منظم و دائم مورد اهانت قرار میگیرند , مانند گوسفند خوانده شدن مردمان توسط ادیان . ایا این اهانت است و یا اعتراض برحق مردمی که نمیخواهند به آنان اهانت شود.
توسط: مسعود بالا در نوامبر 25, 2010
در 7:21 ق.ظ.
نگر خواهی جدید بالاترین خیلی خوب است. سپاس از آنها، دستشان درد نکند که عوض کردند. البته مشکلی که شما در این نامه گفتهاید هنوز پابرجاست. اگر توهین به اسلام (توهینی که واقعا معلوم است که توهین است، مثل دشنامها، بکار بردن واژههای سخیف مثل پوشک، بچه باز و غیره) ممنوع شود، توهین به همه کس و هر نظر یا باوری باید ممنوع شود، از جمله توهین به تمام ارکان و افراد در جمهوری اسلامی. کاریکاتور مذهبی که ممنوع باشد، کاریکاتور احمدی نژاد هم باید ممنوع شود. اگر بالاترین میخواهد قانون خودش را بگذارد، میتواند این کند ولی اگر آن قانون بخواهد قانونی درست باشد، نباید بین طیفها و نظرهای مختلف تبعیض قایل شود. جمهوری اسلامی هوادارنی دارد و آنها اکثر تیترهای بالاترین را توهین میدانند. یک لینک مذهبی هم میتواند توهین به یک بی دین باشد.
اگر هم این امکان پذیر نیست (که نیست)، تشخیص را به کاربران بسپارید و فقط به آنها توصیههایی بکنید.
توسط: محسن در نوامبر 24, 2010
در 11:22 ب.ظ.
بنده به شخصه چیزی جز ایران برایم باقی نمانده است. توهین کنندگان به ایران و پایههای همبستگی، تدوام و پایداری آن نسبتا زیاد هستند. آنها نیز باید ممنوع شوند.
توسط: محسن در نوامبر 24, 2010
در 11:24 ب.ظ.
درود . اسم من را هم اضافه کنید
توسط: boutimar1 در نوامبر 24, 2010
در 11:31 ب.ظ.
اینو رو بفرستین فیسپوک
توسط: ariya7 در نوامبر 24, 2010
در 11:43 ب.ظ.
درود بر شما لطفاً اسم مرا هم وارد بكنيد:
khashak45
توسط: kambiz در نوامبر 24, 2010
در 11:55 ب.ظ.
لطفا اسم من رو هم اضافه کنید. khabrgir
توسط: نادر در نوامبر 25, 2010
در 12:02 ق.ظ.
دوستان ما هم زنبیلمون رو گذاشتیم اینجا… من رو هم بی زحمت اضافه کنید. این فهرست اسامی اعدامی های اینده است!
توسط: BigLog در نوامبر 25, 2010
در 12:12 ق.ظ.
مرسی از پیشنهادتان و خواهش میکنم اسم من را هم اضافه کنید
roozbeh.b
توسط: Roozbeh.b در نوامبر 25, 2010
در 12:13 ق.ظ.
نامه را امضا می کنم.
ID: Bardestan
توسط: Farhad Mortaz در نوامبر 25, 2010
در 12:24 ق.ظ.
zimmerman
توسط: خسرو مانوی در نوامبر 25, 2010
در 12:29 ق.ظ.
daste balatarin dard nakoneh keh dahane pasttarin haaye harzeh ro bast,
shomaa kaari joz sue estefaadeh az azadi bayan nadashtid!
baa hamaye nefratam az khamenei, didam keh age dowr daste shomaahaa biofteh az in hokumat ham badtarid. tof be rutun.
توسط: man در نوامبر 25, 2010
در 12:31 ق.ظ.
سپاس از ادب والای تان…
بنده و بسیاری از امضاکنندگان این نامه ضدیتی با مذهب نداریم…
توسط: passionofanna در نوامبر 25, 2010
در 12:47 ق.ظ.
لطفاً اضافه کنید.
nimanik
http://balatarin.com/users/nimanik
توسط: نیما در نوامبر 25, 2010
در 12:34 ق.ظ.
لطفا شناسه من را هم اضافه كنيد. با تشكر
Athena
توسط: Athena در نوامبر 25, 2010
در 1:00 ق.ظ.
با تشکر و اسم منو هم اضافه کنید .
زنده باشی
توسط: omid_farda در نوامبر 25, 2010
در 1:00 ق.ظ.
http://balatarin.com/users/payam.metro
لطفا نام مرا نیز به لیست اضافه کنید
توسط: پیام در نوامبر 25, 2010
در 1:00 ق.ظ.
Salam.har chand modatee hast ke be dalaiel mokhtalef as balatarin farar kardam va digeh login nemikonam vali Ba didan in link khastam az shoma doosteh khob khahesh konam. Esmeh man ra ham ezafeh konid be listetan.iadeh roozhaie khob balatarin be kheir.
Id man : neda_irani
Name: neda
Email:neda200609@gmail.com
Mamnoonam.
Neda
توسط: neda در نوامبر 25, 2010
در 1:01 ق.ظ.
سلام دوست گرامی اسم من کاربر irana و کاربر w12345داداشم هست و دوستم spitaf رو اضافه کنید
توسط: احمد در نوامبر 25, 2010
در 1:06 ق.ظ.
پلار جان نام من رو هم اضافه کنید. من شش ماه است فعال نیستم. نام کاربریم عبارت است.
هرچند که شش ماهی است بالاترین لاگین نکرده ام برای دفاع از حقوق کاربران نامه شما را امضا می کنم
user: ebarat
http://balatarin.com/users/ebarat
توسط: Kaykhosro در نوامبر 25, 2010
در 1:12 ق.ظ.
درود بر شما لطفاً اسم مرا هم وارد بكنيد ramin_se
توسط: ramin_se در نوامبر 25, 2010
در 1:22 ق.ظ.
پلار عزیز
آیا افتخار این را دارم که نام بنده هم در لیست امضا کنندگان باشد؟
شادکام باشید
توسط: Terminus در نوامبر 25, 2010
در 1:25 ق.ظ.
بله البته دوست عزیزم… هیچ محدودیتی برای امضای نامه نیست…
ما کاربران مسلمان، مسیحی، یهودی، زرتشتی، بودایی، آتئیست و خلاصه هر مرام و مسلکی، صرفا خواستار احترام به حقوق و آزادی کاربران هستیم
من راستی ادبیات نفرت انگیز بعضی دوستان را درک نمی کنم. این متن در راستای مخالفت با هیچ کاربری نوشته نشده است…
توسط: passionofanna در نوامبر 25, 2010
در 1:45 ق.ظ.
آکانت cilrvo هم بسته شد !
توسط: omid_farda در نوامبر 25, 2010
در 1:28 ق.ظ.
بله متاسفانه…
توسط: passionofanna در نوامبر 25, 2010
در 1:45 ق.ظ.
با درود
polar Bear گرامی!
مهرورزیده اسم من هم به بقیه دوستان اضافه کنید
http://balatarin.com/users/shoqad
توسط: shoqad در نوامبر 25, 2010
در 1:36 ق.ظ.
دوستانی که برای امضای نامه کامنت می گذارند، در اسرع وقت اضافه خواهم نمود. فعلا برای ساعاتی قادر به پاسخگویی نیستم و پیشاپیش عذرخواهی می کنم…
توسط: passionofanna در نوامبر 25, 2010
در 1:47 ق.ظ.
می توانید مرا نیز به لیست امضا کنندگان اضافه کنید
asis
توسط: فرمهر در نوامبر 25, 2010
در 1:49 ق.ظ.
afebrahimi
اکانت من هم در این راستا حذف شد نام مراهم اضافه کنید
توسط: امیر فرشاد در نوامبر 25, 2010
در 1:51 ق.ظ.
با تشکر از شما. لطفن اسم کاربری من را هم اضافه کنید.
mrrm
توسط: mrrm در نوامبر 25, 2010
در 2:04 ق.ظ.
با دردود
لطفا اسم مرا نیز اضافه فرمایید. سپاس
odradek
توسط: مهیار در نوامبر 25, 2010
در 2:05 ق.ظ.
با سپاس از تهیه این متن و همراهی دوستان لطفا نام من را هم به لیست خود اضافه کنید
توسط: zendooni در نوامبر 25, 2010
در 2:18 ق.ظ.
لطفا شناسه کاربری من رو نیز اضافه کنید. سپاسگذارم
توسط: misky در نوامبر 25, 2010
در 2:25 ق.ظ.
منهم با سیاست جدید بالاترین کاملا مخالفم
توسط: ayeneh در نوامبر 25, 2010
در 2:47 ق.ظ.
خرس قطبی گرامی، لطفا نام من را هم به لیست اضافه کنید.
توسط: samak در نوامبر 25, 2010
در 2:51 ق.ظ.
منهم با سیاست جدید بالاترین کاملا مخالفم.
توسط: ayeneh در نوامبر 25, 2010
در 3:03 ق.ظ.
نام من رو هم اضافه کنید
http://balatarin.com/users/K0N4M1
توسط: احمد در نوامبر 25, 2010
در 3:13 ق.ظ.
متاسفانه من امضا نمی کنم. حال لاگین کردن تو بالاترین رو هم نداشتم که اونجا کامنت بدم.. اینجا مزاحمتون شدم.
1) با متن اول نامه زیاد موافق نیستم و احساس می کنم قضیه رو پیچوندین. با بند یک موافقم، با بند دو هم موافقم. مشکلم با بند سوم هست. پیش فرض نوشته شما اینه که کاربران بالاترین خودشون شعور دارند که بفهمند چه لینکی توهین آمیزه و حذفش کنند. شعور که دارند، بر منکرش لعنت. ولی ازش استفاده هم می کنن؟ از مثبت و منفی هاشون چه جوری استفاده می کنند؟ منطقی؟ یا رفیق بازی؟ یا مثل شما که 113 نفره نامه سرگشاده نوشتین، معلوم نیست کی و کجا. و من که نه اکانت فرند فید دارم، نه تو دسته و اکیپ خاصی هستم ازش بی خبر بودم. لینکها اکثرن اینجوری رای میارن. و خیلی لینکها هم همینجوری حذف میشن و یا می میرن. پس آزادی بیان تو اینجا معنی نمیده. آزادی بیان اونه که همه لینک ها بیان به صفحه اول که بازدید بیشتری داره. پس این سیستم بالاترین اصلن به نظرم به آزادی بیان به معنای تعریف شده اش ربطی نداره. یک سایت عادی نسبتن خوب هستش مثل خیلی سایت های دیگه، با قوانین خاص خودش. پس تیریپ روشنفکری براش برندارید. حالا..
بند یک نامه شما باید کاملن از طرف مدیریت بالاترین تکلیفش مشخص بشه، تا بند سوم هم بتونه تا حدودی درست شه. اصلن همه چی به همین غیر شفاف بودن قوانین گره خورده..
من هم با طرح جدیدی که بالاترین گذاشته، حذف لینک توهین آمیز از صفحه اول، مخالفم و به جای توهین کردن به آقای یحیی نژاد و مسخره بازی که خیلی های دیگه از خودشون درآوردند، پیشنهاد خودم رو بهشون دادم.
ولی بالاترین باید قانونمند بشه و شفاف همه قوانین رو تعریف کنه. آزادی به نظرم یعنی اجرای درست یک قانون درست. نه اینکه هر کی هر نوشته ای رو بذاره زیر نقاب سرگرمی. این دیگه حتی توهین به شعور منه که لینک گذار می خواد منو اینجوری با خزعبلاتش سرگرم کنه. اجرای قانون درست به شعور کسی توهین نمی کنه. احترام به قانون میذاری، احترام و حمایت دریافت می کنی.
2) بالاترین باید تکلیفش مشخص بشه که چه جور سایتی هستش. لینکدونی؟ اگه لینکدونی هستش پس مثبت و منفی دادن چه معنی میده؟ هر نظری هم اگه کسی داشته باشه، خب تو کامنت می تونه بگه.
جایی برای تبادل نظر؟ یا توهین کردن به همدیگه و سرکوب کردن کاربرها توی کامنت ها؟
تمرین دموکراسی؟ با توهین و مسخره کردن کاربرها تو کامنت؟ که آدم رو یاد قلدر بازی ها و گنگ بازی های بچه ها تو دبیرستان میندازه.. یا با منفی دادن های غیرقانونی؟ اصلن منفی به چه درد می خوره وقتی می تونیم توی کامنت نظرمون رو بگیم، و یا در نهایت گزارش تخلف رد کنیم. حتمن باید خوی دیکتاتوری رو در خودمون ارضا کنیم دیگه.. نه؟
جایی برای آگاه سازی؟ یا فحش دادن و دری وری گفتن و اسمش رو «تولید محتوا» گذاشتن؟
یا از همه خنده دارتر، فرهنگ سازی؟! مثلن الان بالاترین بیاد لینکهای توهین آمیز رو حذف کنه، کامنت ها رو چی کار می خواد بکنه که همه مثل سگ و گربه بهم می پرن و پاچه می گیرن و آخرش هم یه دروووود آبدار می چپونن. همین الان کامنت های زیر لینک خودتون رو بخونین ببینین چه حالی میشه آدم. هزار ماشالاه تو متلک انداختن رتبه اول داریم ما ایرانی ها و خدا رو شکر تو این یه مورد حداقل بی رقیب هستیم. این رفتارها همه در تضاد با ادعای داشتن فرهنگ چند هزار ساله هم هستش. پس فرهنگ سازی هم معنی نمیده در بالاترین.
3) و اگه آزادی این باشه که هر کی هر چی دلش می خواد بگه، و «خرد جمعی» اونو تشخیص بده که خوب هست یا بد، خب بالاترین باید فکری به حال قانون عضوگیری بکنه. مگه نه اینکه همه آزادند؟ شما هم که «خرد جمعی» دارید. پس دیگه این بگیر و ببند بالاترین واسه دعوتنامه دادن و عضو گرفتن چیه؟ واسه اینکه کسی چند شناسه درست نکنه؟ خب الان که کردند خیلی ها… مامفیا بازی و رفیق بازی هم که داریم و انکارش نمیشه کرد. خب شتر سواری که دولا دولا نمیشه. و این به نظرم توهین به کسانی هست که عضو نیستند. ترجمه اش میشه این:
«خرد ما کاربران گرانقدر و فهیم بالاترین تشخیص داد که این لینک ها مناسب شما بازدید کننده بیشعور نفهم نبوده و حذفش کردیم، و آن لینک مناسب هست و با بچه ها داغش کردیم.»
و باز البته بستگی داره به اینکه هدف سایت چیه.
4) شرمنده من کلن از بیخ با سیستم بالاترین مشکل دارم. و از اون بیشتر با کاربران مشکل دارم که حتی محیط مجازی رو هم به گند می کشونن و هیچ امیدی به درست شدن اوضاع ندارم. چون باز تقصیر رو انداخیتن گردن یکی دیگه. آزادی بیان بهانه ای شده واسه عقده گشایی و تلافی کردن. اگه خیلی نگران آزادی بیان بودید، موقعی که به ناحق حساب بعضی کاربرها بسته شد صداتون در میومد. یا وقتی تو کامنت ها کار به دعوا می کشید، به جای آتیش بیار معرکه بودن، از خِرَدتون استفاده می کردین، نه اینکه هورا بکشین وقتی حساب کاربری طرف مقابلتون بسته میشد و صداش خفه شد.
آخر هم فکر می کنم بهتره که از توهم بیایم بیرون و یادمون نره اینجا یک دنیای «مجازی» هستش. با واقعیت خیلی چیزها فرق داره. ببخشید طولانی شد. تنهایی نوشتم نه با 113 نفر.
توسط: ج در نوامبر 25, 2010
در 3:18 ق.ظ.
امضا شد :
hootan
http://balatarin.com/users/hootan
توسط: هوتن در نوامبر 25, 2010
در 3:39 ق.ظ.
نمی دانم این نامه قبل از نظرسنجی بالاترین بود یا بعدش، به هر حال خود مدیریت با گذاشتن نظر سنجی پیش قدم شدند تا نظر کاربران را جویا شوند.
لطفا نام مرا هم اضافه کنید.
توسط: anxious در نوامبر 25, 2010
در 3:40 ق.ظ.
من رو هم اضافه کنید . http://balatarin.com/users/persianmjt
توسط: سروش در نوامبر 25, 2010
در 4:26 ق.ظ.
با سلام اگر میخواهید اسامی دیگری را درج کنید میتوانید در همین صفحه بخشی را قرار دهید تحت عنوان «کاربرانی که در مرحله دوم به جمع امضا کنندگان پیوستند»
توسط: میلاد در نوامبر 25, 2010
در 4:38 ق.ظ.
پلار جان، ممنون از این مطلب خوب. حرفه دل مارو گفتی رفیق و لطفآ اسم من را نیز اضافه کنید. daniel7
http://balatarin.com/users/daniel7
توسط: daniel در نوامبر 25, 2010
در 4:39 ق.ظ.
لطفا تیتر نامه را تغییر ندهید و بگذارید همان 133 نفر باقی بماند چون یک سند تاریخی خواهد شد. میتوانید بنویسید نامه 133 کاربر + (ده ها یا صدها) کاربرانی که بعدا به جمع امضا کنندگان پیوستند.
توسط: بی نام در نوامبر 25, 2010
در 5:16 ق.ظ.
با تشکر اسم منو هم اضافه کنید لطفا:
taraniazi شناسه کاربری من هست
توسط: تارا نیازی در نوامبر 25, 2010
در 6:43 ق.ظ.
سلام پلار
اسم من رو هم اضافه کن Raghu
توسط: Raghu در نوامبر 25, 2010
در 6:48 ق.ظ.
پلار جان، naargil هستم! با این متن کاملاً موافقم. اگر امکانش هست، نام من رو هم در میان امضا کنندگان قرار دهید.
توسط: naargil در نوامبر 25, 2010
در 7:03 ق.ظ.
خرس قطبی عزیز اول از همه ممنون که این نامه رو به این زیبایی نوشتید.خواستم به شما اعلام کنم که اسم من رو هم به لیستتون اضافه کنید.
با سپاس
توسط: آریانا در نوامبر 25, 2010
در 7:09 ق.ظ.
ببخشید که یادم رفت اسم کاربریم در بالاترین رو بنویسم.
annahita لطفا اسمم رو به لیستتون اضافه کنید.
توسط: آریانا در نوامبر 25, 2010
در 7:10 ق.ظ.
به دوستانیکه این نامه را تهیه کرده اند پیشنهاد میکنم تا در صورت امکان, فرصت برای امضای توسط افراد دیگر را نیز فراهم نمایند.
در غیر اینصورت محبت کرده امضای مرا نیز در جزو لیست وارد کنند. mbusair
با احترام
توسط: مسعود بالا در نوامبر 25, 2010
در 7:26 ق.ظ.
شما چقدر اين بالاترين رو گنده كرديد
بابا مگه چبه؟؟
يه سايت معموليه براي لينك اخبار
حالم بد مبشه وقتي ميبينم بغضي ها التماس ميكنن باي يه اكانت كاربري اونجا
توسط: دانيل در نوامبر 25, 2010
در 7:38 ق.ظ.
\لار جان من رو هم اضافه كن
farhad_leo
با سپاس
توسط: فرهاد در نوامبر 25, 2010
در 8:18 ق.ظ.
فراموش کردم درخواست کنم نام مرا هم لطفا اضافه کنید.
توسط: ayeneh در نوامبر 25, 2010
در 8:26 ق.ظ.
درود بر شما
گرامی من هم با شما موافقم
توسط: merlian در نوامبر 25, 2010
در 9:07 ق.ظ.
پلار عزیز
مدتهاست فرفر و بالاترین رو بوسیدم گذاشتم کنار،پس همینجا نظرم رو می گم.
اولین کسی بودم که به خاطر توهین به مذهب، اکانتم چندیدن ماه بسته شد و همیشه هم مخالف «حذف» بودم. تا حالا هم از رای منفی استفاده نکردم… ولی در حال حاضر موافق طرح بالادار هستم.
بالاترین در بدو تشکیل بیشتر متشکل از قشر دانشجوهای تازه مهاجر بود.بچه هایی که تازه داشتند تعارضات ایران با دنیای آزاد رو مزه مزه می کردند. اون زمان شخصا معتقد بودم بالاترین پتانسیل کافی برای تجربه دموکراسی مبتنی بر آزادی های سلبی رو داره(کاربرها از یک حداقل فهم زندگی در جامعه آزاد برخوردار بودند).دغدغه اصلی اون زمان جا انداختن این موضوع بود که دموکراسی الزما «احترام به عقاید دیگران» نیست، بلکه «تحمل عقیده مخالف» هست.علیرغم اینکه لامذهب بودم ولی نه ضد مذهب، با اصرار در قالب شوخی به کرات مذهب رو به سخره می گرفتم با این هدف که تولرانس جمع رو بالا ببرم….اما در حال حاضر شرایط بالاترین فرق می کنه.ترکیب جمعیتی،سطح فهم ….. بسیار متفاوت هست نسبت به گذشته. شرایط فعلی بالاترین با خروج از طبقه نخبگان، قابل تعمیم به طبقه متوسط ایران هست. شخصا معتقدم نه کل ایران حتی همین طبقه متوسط هم خیلی راه داره تا پتانسیل هضم دموکراسی رو داشته باشه. برای همین تو مباحثم همیشه قائل به ترم «دموکراسی ایرانی» بودم.مسلما این دموکراسی بیشتر مبتنی بر آزادی های ایجابی خواهد بود تا سلبی.
در بالاترین هم همین مساله قابل ملاحظه است.جمعیت کاربران فعلی پتانسیل دموکراسی حاکم بر بالاترین 3 سال پیش رو ندارن. تجربه هم نشون داده چنین است و بر اساس همین تجربه مدیران چنین تصمیم به زعم من صحیحی گرفتند.فراموش نکن تصمیم بالادارها ناقض دموکراسی نیست،بلکه چرخش از آزادی سلبی به آزادی ایجابی است
ارادت
هادی صداقت
توسط: H.Sedaghat در نوامبر 25, 2010
در 9:12 ق.ظ.
سلام هادی عزیز. بسیار خوشحالم پس از مدت ها نوشته ای از تو می خوانم…
من فکر می کنم اگر اتفاقات این چند ماهه اخیر را مرور کرده باشی، برایت مسجل می شود که چگونه در سلسله اقداماتی، همان آزادی های ایجابی در بالاترین به یغما رفته است. وقتی مهدی یحیی نژاد در فرندفید می آید و مستقیما از کاربران مذهبی به خاطر متانت و سعه صدرشان تشکر می کند، این دیگر چیزی فراتر از یک تغییر در راستای گسترش آزادی های ایجابی است. اگر تعداد امضاها و ترکیب و تنوع امضاها را ببینی متوجه می شوی میزان نارضایتی ها نسبت به مجموعه ی اقدامات بالاست. صدای مذهبی و غیرمذهبی، چپ و راست، سکولار و غیرسکولار درآمده و چنین اجماعی در ناراضایان نمی تواند عادی باشد.
در هرصورت هادی بسیار عزیز، من معتقدم بخشی از عصبیت مضاعف فضا در بالاترین محصول مداخلاتی است که مدیران گاه در محتوای لینکها می کنند. البته من منکر فضای ناپخته و احساسی بالاترین نیستم، ولی معتقدم برای مقابله با کاربران قانون گریز، ابتدا باید قوانین تصریح شود و مداخلات موردی کاهش یابد تا بتوان از جانب خود کاربران با بی قانونی ها و هتاکی ها مقابله کرد… مطمئنا تصدیق می کنی چنین کاربرانی در میان همین لیست امضاکنندگان این نامه کم نیستند…
با اطمینان عرض می کنم که با ادامه ی این روند بنده هم در بالاترین نخواهم ماند و سعی خواهم کرد دور از هیاهوی گاه آزارنده ی آنجا، بر کیفیت و غنای نوشته های وبلاگ بیافزایم.
اما عمیقا خوشحال شدم که کامنتت را اینجا خواندم… پاینده باشی.
توسط: passionofanna در نوامبر 25, 2010
در 11:29 ق.ظ.
نام مرا نيز اضافه کنيد.
http://balatarin.com/users/mameer
اسلام به ما اگاهانه و بعنوان يک دين اينهمه توهين ميکند حرفي نيست اما گفتن چهار تا ناسزا و حرف عوامانه از روي عصبانيت مشکل زاست؟
توسط: ممير در نوامبر 25, 2010
در 9:28 ق.ظ.
salam nam man ra ham efaafeh konid»nima1116″-Thanks
توسط: Nima در نوامبر 25, 2010
در 9:39 ق.ظ.
متاسفانه حرفا و عملکرد بعضی از این دوستان با هم در تناقضو. اگر دوستان بتونن بدون هیچ گونه توهینی ، هر موضوعی رو نقد کنن دیگه احتیاجی به این قانون هم نیست. مشکل اینجاست که یه عده هنوز دوست دارن با توهین یا مسخره کردن یک موضوعی رو به قول خودشون نقد کنند.
توسط: farzad در نوامبر 25, 2010
در 9:49 ق.ظ.
نام من را هم اضافه کنید. Mikado
http://balatarin.com/users/mikado
توسط: Mikado در نوامبر 25, 2010
در 9:57 ق.ظ.
با سلام موافق هستم لطفا نام مرا هم به امضا کنندگان اضافه کنید این شناسه منه : sayem
توسط: hamed در نوامبر 25, 2010
در 9:59 ق.ظ.
dr_alidad … ezafe konid lotfan
توسط: dr_alidad در نوامبر 25, 2010
در 10:18 ق.ظ.
عالی نوشتید لطفا آدی من را هم اضافه کنید: Freesoul
توسط: مریم در نوامبر 25, 2010
در 10:35 ق.ظ.
نام مرا هم لطفن به لیست اضافه کنید.ferdows
توسط: حسین فردوسی پور در نوامبر 25, 2010
در 10:41 ق.ظ.
با سلام. لطفا من را هم اضافه کنید.
توسط: mohammad25 در نوامبر 25, 2010
در 10:56 ق.ظ.
موافقم نام من راهم لطفا اضافه کنید
kourosh8
http://balatarin.com/users/kourosh8
توسط: kourosh8 در نوامبر 25, 2010
در 11:04 ق.ظ.
متاسفانه برای بعضی کاربران بالاترین دنیا محدود به این وبسایت و اختلافاتشان با مدیریت آن شده و باقی مسایل مربوط به کشور را فراموش کرده اند تا آنجا که در یکی از نظرات این صفحه نامه اعتراضی تعدادی از کاربران نامه تاریخی خوانده می شود به نظر می رسد این دوستان کاری به سایر خوانندگان غیر عضو بالاترین که ممکن است فقط جهت اطلاع از مسایل روز به این وبسایت مراجعه می کنند، ندارند.
توسط: امید در نوامبر 25, 2010
در 11:10 ق.ظ.
لطفا نام من را هم اضافه کنید : ghafele
توسط: بابک در نوامبر 25, 2010
در 11:14 ق.ظ.
سلام موافق هستم لطفا نام مرا هم به امضا کنندگان اضافه کنید: thexzy
http://balatarin.com/users/thexzy
توسط: سعید در نوامبر 25, 2010
در 11:26 ق.ظ.
آزادی یعنی: لینک مذهبی، لینک ضد مذهبی، لینک نه مذهبی؛ لینک سیاسی؛ورزشی،سکسی،اقتصادی و………….
فقط ترویج خشونت و نقص حریم خصوصی نباشه
توسط: Raghu در نوامبر 25, 2010
در 11:34 ق.ظ.
موافقم اسم من رو هم اضافه کن
http://balatarin.com/users/barbapapa021
توسط: بارباپاپا در نوامبر 25, 2010
در 11:41 ق.ظ.
درود
Drol هم اضافه کن به لیستت
توسط: Drol در نوامبر 25, 2010
در 11:57 ق.ظ.
من رو هم به عنوان یکی از قدیمیترین کاربرانی که به خاطر عدم پاسخگویی و ضدیّت مهدی یحیی نژاد با منافع کاربران و وب سایت داران اکانتم بسته شد رو هم به این لیست اضافه کنید ، کسی که سالیانه نیم میلیون یورو از این سایت درامد داره (حدود روزانه ۱۰۰۰ یورو) خوب دستش رو شد و نشون داد که بیشتر دنبال چی میگرده
توسط: dad_bidad در نوامبر 25, 2010
در 12:13 ب.ظ.
پلار گرامی
اقدام بموقع و سازنده ایست . ممنون به سهم خود . ارزوی من اینست که کاربران فرزانه ای که کمی فاصله گرفته اند این تلاش را بمنزله دعوتی به خانه خود محسوب و من و سایر رفقا را بیش ازین محروم نکنند . وجود شما در بالاترین انرا به شاهرگ ارتباطی فرهنگسازان و اندیشه نو ایرانیان مبدل میکند . خود را دریغ نکنید . حیف است . غنای ما در تلاقی افکارمان متبلور میشود .
لطفا نام مرا نیز اضافه کنید . سرفراز باشید
توسط: فرامرز در نوامبر 25, 2010
در 12:24 ب.ظ.
درود بر شما فرامرز نازنین
آرزوی من نیز بالاترینی است که فرهیختگان دلزده و کوچ کرده اش بازگردند، نه آنکه هر روز بر تعداد جداشدگان از آن افزود شود.
توسط: passionofanna در نوامبر 25, 2010
در 12:31 ب.ظ.
پلار عزیز و ارجمند
وقت انست که از ادامه این روند پیشگیری کرد .
من عقلم قد نمیدهد . چاره ای بیابید .
با درود های صمیمانه در استانه کریسمس و سال نو میلادی
توسط: فرامرز در دسامبر 24, 2010
در 1:48 ق.ظ.
امضا ميکنم Neda88
توسط: Neda88 در نوامبر 25, 2010
در 12:25 ب.ظ.
سلام
اسم من هم اضافه کنید لطفا
man4us2day
توسط: man4us2day در نوامبر 25, 2010
در 12:32 ب.ظ.
polar گرامی لطفا نام من را هم اضافه کنید.
conspiracy
توسط: CONSPIRACY در نوامبر 25, 2010
در 12:33 ب.ظ.
با نصمیمگیری در همهی موارد با توجه به نظر اکثریت مخالفم. حقوق انسانی تکتک کاربران از جمله آزادی بیان باید محترم باشد هر چند اکثریت اعضا یا بازدیدکنندگان مخالف آن باشند. مراجعه به آرای عمومی تنها زمانی پذیرفتنی است که بر پایهی قانونی باشد که خود ناقض حقوق اعضای جامعه نباشد.
توسط: OOTOOBOOS در نوامبر 25, 2010
در 12:45 ب.ظ.
از روز اول هم گفتهام که بالاترین به جای اینکه مشکل منفیهای غیرقانونی رو حل کنه تا جلوی ضایع شدن لینکهای مثلاً مذهبی و یا بهاصطلاح ضدمذهب را بگیرد قانون رو به صورت مبهم به سود تعدادی از کاربران تغییر داده، قبل از آن هم سیستم گزارش تخلف برای منفی غیرقانونی رو حدف کرده بود! نتیجه این شده که هر کاربر به هر لینکی که خوشش نیومد منفی میده. هرج و مرج محض. جناب بالاترین مشکل سیستم تخلفات قانونی رو باید حل کرد و نه قانون را در جهت تحدید آزادی بیان تعویض نمود. دربارهی توهین قانون قبلی (و یا فعلی؟) خودش چندان مشکلی ابجاد نمیکند. توهین تنها در صورتی تخلف است که به کاربران سایت باشد و یا به افراد خصوصی، تعریف افراد خصوصی هم در متن قانون آمده است. بقیهی منفیهای توهینآمیز غیرقانونی است. مشکل در قانون (دست کم در این ماده یا بند) نبود، مشکل ضمانت اجرای قانون بود که با حذف سیستم گزارش تخلف و وعدهی سر خرمن تغییر قانون منفی هرج و مرج کامل بالاترین را فرا گرفت، این بیقانونیها بود که باعث محدودیت آزادی بیان کاربران مثلاً مذهبی با هر اقلیت دیگری شد که حتی باعث ترک سایت از سوی آنها گردید. با تصمیم جدید که بالاترین رسماً آشوبزده شده، راه حل تحدید آزادی بیان از سوی گروهی محدود ساختن آزادی بیان آن گروه نیست، قانون را درست کنید و به آن ضمانت اجرایی بدهید. کاربران گرامی هم لطفاً منفی غیر قانونی ندهید و به لینکهای غبر قانونی هم مثبت ندهید.
توسط: OOTOOBOOS در نوامبر 25, 2010
در 12:47 ب.ظ.
من با شما در این زمینه که باید مشکل منفی های غیرقانونی حل شود موافقم.
ولی همین بالاترین بود که چند ماه قبل امکان گزارش تخلف جهت منفی های غیرقانونی و عقیدتی را حذف کرد و وعده داد که به زودی تدبیری اندیشه کند. ولی نزدیم 4 ماه گذشته است و هنوز خبری از آن تدبیر نیست. به یقین از زمانی که بالاترین امکان گزارش تخلف برای منفی غیرقانونی و عقیدتی را حذف کرده است، تنش ها نیز میان کاربران افزایش یافته است…
توسط: passionofanna در نوامبر 25, 2010
در 12:58 ب.ظ.
بنده نیز به سهم خود تایید و امضا میکنم.
توسط: ایمان در نوامبر 25, 2010
در 12:49 ب.ظ.
من هم
nima63
توسط: nima در نوامبر 25, 2010
در 12:52 ب.ظ.
من هم هستم.
mashinbaz
توسط: ماشین باز در نوامبر 25, 2010
در 12:57 ب.ظ.
ای کاش گزینه ای کنار طومار میذاشتین تا بقیه هم بتونن با کلیک کردن و وارد کردن نامشون، به امضاکنندگان بپیوندن. من فقط با دیدن کامنتها متوجه شدم که با نوشتن کامنت هم میشه به امضاکننده ها پیوست، ولی کسایی که کامنتها رو نخوندن متوجه نمیشن و نامشون رو وارد نمیکنن.
ضمن تشکر از نوشتن این طومار، لطفآ اسم من رو هم وارد کنین:
green.path
http://balatarin.com/users/green.path
توسط: mehrdad در نوامبر 25, 2010
در 1:36 ب.ظ.
آکانت cilrvo هم بسته شد !
مثل اینکه فراموش کردید ! لطفاً خواهش میکنم اضافه کنید
توسط: omid_farda در نوامبر 25, 2010
در 2:03 ب.ظ.
حتما امید فردای عزیز…
توسط: passionofanna در نوامبر 25, 2010
در 2:05 ب.ظ.
پلار جان، لطفا نام مرا نیز اضافه کنید (mfarzad) .
قسمت نظرات لینک در سایت بالاترین آنچنان سنگین شده است که به سختی می توان به آن دسترسی پیدا و تمام نظرات را مشاهده کرد. امیدوارم مدیر یت پیام کاربران را بشنود.
توسط: mfarzad در نوامبر 25, 2010
در 2:19 ب.ظ.
فرزاد عزیز، ممنون از همراهی تان… اضافه شد.
من هم امیدوارم این پیام شنیده شود
توسط: passionofanna در نوامبر 25, 2010
در 2:35 ب.ظ.
fariadمن هم اضافه کنید
توسط: pejman در نوامبر 25, 2010
در 2:35 ب.ظ.
جان قضیه این بالاترین از روزی خراب شد که مهدی خان شروع کرد ایده گرفتن از نیک آهنگ کوثر !
اینم چندتاش تا بدونی که من چی میگم:
۱-پول جمع کردن برای روزنامجه نگاران ایرانی گرفتار توی ترکیه .که یکی از آنها علیرضا رضایی بود!و خیلی روزنامه نگاری دیگه !
من مخالف این طرح نبودم اما سایت رو از بی طرفی در تمام موضوعات خارج میکرد: نیک آهنگ این پول را برای رفیقاش فرستاد !
۲- طرح مسخره کاربر ثبت شده ! که با اینهمه مخالفت کاربران مهدی خان از این تصمیم تمام قد دفاع کرد!
۳- و سر آخر اینهم طرح نیک آهنگ بود که بحثی شروع شد که نیک آهنگ برای چاپ کاریکاتورش از بازی اخوندا استفتا کرده! که
این قضیه نیز دقیقن از همون استدلالات نیک آهنگ بو که لینک های مذهبی توهین آمیز باید حذف شه حتا اگه کاربران خواهانش باشند!
توسط: ساره در نوامبر 25, 2010
در 2:56 ب.ظ.
من هم موافقتم رو اعلام می کنم.
فقط کاشکی اين قدر خصوصيش نمی کردين، اگه اين اعتراض از اول به صورت پتيشن منتشز می شد، خيلی بيش از صد و سی و سه نفر امضا کننده داشت.
توسط: annamaria در نوامبر 25, 2010
در 3:01 ب.ظ.
آنا ماریای عزیز…
متاسفانه میسر نشد، مگر نه ما هم میل داشتیم به همین شیوه که گفتید عمل شود…
توسط: passionofanna در نوامبر 25, 2010
در 4:28 ب.ظ.
پولار جان من هم هستم
اضافه کن لطفن
توسط: امین در نوامبر 25, 2010
در 3:17 ب.ظ.
کاش اسم کاربری تان را هم می نوشتید
توسط: passionofanna در نوامبر 25, 2010
در 4:40 ب.ظ.
drood dostan.to ro azizeton ghasam 1 nafar be man davatname bede
توسط: f6e6r6y در نوامبر 25, 2010
در 3:24 ب.ظ.
man 2sal hastesh ke miam sar mizanam balatarin vali hanoz natonestam ozv besham kashki to in name mineveshtid ke fekri ham barai ozviat bokonan.ozviat ro azad konan
توسط: f6e6r6y در نوامبر 25, 2010
در 3:27 ب.ظ.
لطفن نام کاربری من را هم قرار دهید desert-man
توسط: Desert Man در نوامبر 25, 2010
در 3:37 ب.ظ.
salam
man faghat mikham ye chiz begam
oonam be onvane kesi ke na zede mazhabe na gheire mazhabi va na mazhabio in harfa.
ba in ke ozve balatarin nisam,va in doniyaye majazio ham kheili vaghei nemibinam.
ama in bahsa ye gozare ro dar zehne man ke kharej az in godam kamelan roshan karde
va oonam ine:
iranihaye aziz.az har gheshr va aghide hanooz tavanaie hazme mardom salari oonam az har noesho nadarand.va ino ham begam,ma ke tooye edareye ye site ya karbari az oon dochare in moshkelate azim hastim,chejoor entezar darim aghaye ahmadi nejado khamenei o in harfa ke motmaenan chizi az shoma ezafi nadaran ke kamam darand betoonan ye keshvaro edare konand.
hameye dictatori ha az haminja miad biroon.
ye pishnahadam be hame mikonam.be jaye in ke injoori yaghe jer bedid.fekre in bashid ke mamlekato abb bord.
bebakhshid
.
توسط: sam در نوامبر 25, 2010
در 4:30 ب.ظ.
دوست عزیز این 300 نفری که اینجا رو امضا کردن جزو پرکارترین کاربرا هستن و کافیه یه روز تو بالاترین نباشن. شرط می بندم که بالاترین کاملا می خوابه.
لطفا به همه ی امضا کنندگان ایمیل بدید که برای آزادی از دست رفته یه اعتصاب عمومی راه بندازیم.
توسط: ماشین باز در نوامبر 25, 2010
در 4:53 ب.ظ.
لطفن نام من را هم اضاف کنید: dustandtrash
ممنون
توسط: dustandtrash در نوامبر 25, 2010
در 4:57 ب.ظ.
آیدی بالاترین لطفا؟
توسط: passionofanna در نوامبر 25, 2010
در 5:24 ب.ظ.
با متن نامه موافقم. آیدی بالاترین: amir_tanha
توسط: amir_tanha در نوامبر 25, 2010
در 4:58 ب.ظ.
dear polarbear, would you add me please!! thanks
توسط: Liberty در نوامبر 25, 2010
در 5:09 ب.ظ.
Actually its been ages Im not using balatarin anymore coz of their craziness.
توسط: Liberty در نوامبر 25, 2010
در 5:15 ب.ظ.
{first of all, sorry dont have farsi font and hard to type pinglish}
second; and their new survey its total madness;
whats ur name,
whats your mathers name
where r u
how can we set u up
how u will go to prison easier
do you agree holly fateme zahra (peace be upon her) was holly?
Do you think we are true or so true ….
توسط: Liberty در نوامبر 25, 2010
در 5:25 ب.ظ.
ممنون بابت این نامه
اگه بالاترین به خواسته های ما عمل نکنه، پیشنهاد میکنم همه کسایی که این نامه رو امضا کردن یه هفته بالاترین رو تحریم کنند
توسط: raspberry در نوامبر 25, 2010
در 5:37 ب.ظ.
نام من را هم به امضا ککندگان اضافه کن.
من بعد از قضیه Nightmare تعداد انگشت شماری در بالاترین لاگین کردم.
موفق باشید
hosseins
توسط: hosseins در نوامبر 25, 2010
در 5:38 ب.ظ.
لطفا نام (bigking) من رو هم اضافه کنید!
در ضمن من به لینک شما مثبت دادم اما نام کاربری من رو جزو ری دهندگان ثبت نکرده!
توسط: شاه کلید در نوامبر 25, 2010
در 5:41 ب.ظ.
درود بر دوستان
لطفا» نام کاربری من (Mind) ثبت شود…
تو بالاترین نظر گذاشتم ولی انقدر نظرات زیاد بود که دیده نشده.
با تشکر از شما
زنده باد آزادی و در راس آن آزادی بیان
توسط: Mind در نوامبر 25, 2010
در 8:56 ب.ظ.
با درود بی کران به هم میهنان آزادی خواه ، دوستان ،بالاترین تمامی سایت هایی که با خط سیاسی مدیرش هم آهنگی ندارد را هم مسدود کرده ، شما چگونه توقع دارید کسی که بویی از دمکراسی نبرده به این اعتراض شما اهمیت دهد؟! دوستان دستور از بالا رسیده و کاری هم نمیشه کرد، اگر به این خیال هستید که با نامه اعتراضی به دمکراسی در بالاترین (بخوانید ملاترین) می رسید کاملا در اشتباه هستید. روحیه آزادیخواهی شما باعث شده که دچار این توهم شوید که مدیریت بالاترین به دمکراسی اهمیت میدهد ، این آقایان نانشان از ماندگاری آخوند ها است و بس و آنچه که می تواند به نابودی آخوند ها کمک کند، برایشان خطرناک است. همین
توسط: داریوش آریایی در نوامبر 25, 2010
در 9:16 ب.ظ.
لطفاً نام کاربری من هم اضافه کنید: g_power
توسط: g_power در نوامبر 25, 2010
در 10:16 ب.ظ.
لینکتون هم از صفحه اول حذف شد
فکر کنم سایبری ها در از بین بردن محیط خوب بالاترین موفق بودند
باید قبول کرد که سپاه بسیار قوی است
مبارکشون باشه
شاید یه سایت آلترناتیو لازم باشه که بالاترین هم بدونه که بهترین جا برای کاربران جایی است که آزادی بیان باشه – متاسفانه مدیریت بالاترین بازی داده شده توسط سایبریها ی سپاه
neda_irani
توسط: ندا در نوامبر 25, 2010
در 10:38 ب.ظ.
من را هم اضافه کنید!
نام کاربری:youngest
توسط: youngest در نوامبر 25, 2010
در 10:58 ب.ظ.
خیلی عالی بود کاربران هم خوب حمایت کردند. البته با جبهه گیریی که بالادارها کردند بعید میدانم منجر به خیر شود.
توسط: zodic در نوامبر 25, 2010
در 11:38 ب.ظ.
سلام،
شناسه من را هم به خاطر اینکه زیر یکی از لینک های نیک آهنگ نوشتم «استفراغ حضار» بستن!
دو سال زحمتشو کشیدم.
اگه میتونید کمک کنید باز بشه.
وقت نمیتونم بزارم برای یک شناسه جدید.
کسی میتونه با بالاترین صحبت کنه مال منو باز کنند:
kaveh.sara هستم.
لطفا کمک کنید اگر میتونید.
کلی برنامه ها دارم که همه خراب میشه.
اسم من را هم بیارین اگه ممکنه.
توسط: kaveh.sara در نوامبر 26, 2010
در 1:27 ق.ظ.
پلار جان من رو از قلم نیندازی:
lotus-81
همیشه پاینده باشی
توسط: نیلوفر در نوامبر 26, 2010
در 2:18 ق.ظ.
لطفا اسم کاربری من رو هم اضافه کنید
pesarha
http://balatarin.com/users/pesarha
توسط: 5pesar در نوامبر 26, 2010
در 1:03 ب.ظ.
سپاس از شما. خواهش می کنم اسم مرا هم به این لیست اضافه کنید.
puya243
توسط: puya در نوامبر 26, 2010
در 4:27 ب.ظ.
درود پلار عزیز.
هرچند که الان چندهفته ای میشه که درگیر تحقیقی هستم و زمان وبگردی رو به هیچ وجه نداشتم،و اصلا از تصمیمات اتخاذ شده با خبر نیستم.ولی در هر صورت برای ثبت در تاریخ هم که شده نام مرا نیز به این لیست پربار اضافه کنید.
نـیـا
http://balatarin.com/users/brabt
توسط: نـیـا در نوامبر 26, 2010
در 5:34 ب.ظ.
ariana_ir
لطفا اسم من رو هم اضافه کنید
توسط: ariana در نوامبر 26, 2010
در 6:01 ب.ظ.
پلار عزیز با عرض سلام و تشکر بابت تهیه این نامه، میخواستم خواهش کنم که نام کاربر Sepined رو هم به لیست امضا کنندگان اضافه کنید.
توسط: elecgirl در نوامبر 26, 2010
در 8:41 ب.ظ.
اگرچه هيچوقت دلم نخواسته بيام بالاتريني بشم اما برااي امضاي اين نامه ميگم » اي كاش من هم بودم «
توسط: سین و میم در نوامبر 26, 2010
در 10:51 ب.ظ.
ممنونم از زحمت شما
توسط: raha7 در نوامبر 26, 2010
در 11:45 ب.ظ.
بالبالاترین هم یک نمونه از سایتهایی هست که توسط رژیم اسلامی تاسیس شده تا سر مردم رو گرم کنند
توسط: winston در نوامبر 27, 2010
در 9:26 ق.ظ.
مرسي
توسط: me در نوامبر 27, 2010
در 1:36 ب.ظ.
سلام پلار جان
ممنون ميشم كه نام من رو هم اضافه كني.
نام كاربري بالاترينم هم shifter هست
خيلي ممنون
توسط: ارش در نوامبر 27, 2010
در 6:11 ب.ظ.
من که دیگر در بالاترین فعالیتی نخواهم داشت. ولی لطفاً نام کاربری من را هم به عنوان حامی و پشتیبان این نامه به فهرست اضافه کنید.
توسط: بافومه در نوامبر 28, 2010
در 6:59 ب.ظ.
اضافه شد بافومه جان…
توسط: passionofanna در نوامبر 29, 2010
در 3:43 ب.ظ.
سپاس از زحمتی که کشیدید. لطفن نام مرا هم به لیست اضافه کنید.
توسط: fozul در نوامبر 29, 2010
در 5:07 ب.ظ.
[...] [...]
توسط: تحریم بالاترین از پنچ شنبه 11 آدز ما در اعتراض به نقض آزادی بیان و سانسور در سایت بالاترین « Poyandeh (پوینده) در نوامبر 29, 2010
در 8:12 ب.ظ.
لــــــــــــــطفا تـــــــــــــــــــوجه کنــــــــــیـــــــــد ! 16 آذر امسال … می تواند آبستن حوادث و رویدادهای بسیار مهم و ای بسا سرنوشت سازی باشد … و در این روزها حضور و حمایت کاربران از این حرکتهای احتمالی در پیش می تواند بسیار نقش مهمی در چرخه خبر رسانی داشته باشد …
من با اینکه خود نیز به واکنش و حرکتی همامنگ و جمعی معتقدم و از پیشنهادتان هم استقبال می کنم… فکر می کنم این چند روز بدترین موقع برای این کار است و بهتر است حد اقل تا 16 آذر دست نگه داریم …
1. بنظر من بهتر است قبل از اعلام و راه انداختن هر طرحی … آن را با همفکری و خرد جمعی سنجیده و تصمیمی مشترک و متحد و هماهنگ را شکل بدهیم …
2. بی گدار به آب زدن و تکروی … و هرکس ساز خود را نواختن … به تفرق بیشتر ما خواهد انجامید … و موجب خراب کردن طرحهای خوبی است که بعلت ناهماهنگی و ناپختگی …بدست خودمان نا کارآمد و خنثی خواهند شد …
3.بهتر است سعی کنیم راهی برای جمع شدن مجازی دور هم و متشکل کردن خرد جمعی پیدا کنیم …
توسط: سیاوش mohaghegh در نوامبر 30, 2010
در 3:15 ق.ظ.
پلار عزیز
درود بر تو و تشکر از نوشتن این نامه …
«جانا سخن از ربان ما می گویی»
لطفا درصورت امکان مرا نیز اضافه کنید نام کاربری Mohaghegh
…………………………………………………………………..
می دانم که بسیاری از عزیزان دیگری هستند … که متاسفانه بعلت همین ضعفها در مدیریت سایت کوچ کرده و یا حسابشان را بسته اند …
من در آن چند روز تب م تاب این ماجرا … بسیار سعی کردم دوستان را به نوعی خرد جمعی و و تصمیم واکنشی مشترک دعوت کنم …
و فکر می کنم امروز بیش از هر مقطع دیگر …و برای دفاع از آزادی بیان و … نیازمند همفکری اتحاد و هماهنگی کاربرهای سکولار در برابر هجوم سازماندهی شده … از یک سو و نظارتهای استصوابی و تبعیضات مدیریتی سایت از سوی دیگر هستیم …
اقدام شما بسیار قدم مهمی در این راستا ست
و به سهم خود از شما تشکر می کنم
شاد و پیروز باشید
توسط: سیاوش (Mohaghegh) در نوامبر 29, 2010
در 11:13 ب.ظ.
با کمال میل سیاوش عزیز…
از نظر لطف شما ممنونم
توسط: passionofanna در نوامبر 30, 2010
در 1:46 ق.ظ.
پلار جان
در ضمن تشکر از سایت فوق العاده خوبی که ساختی …
نمی دانستم این سایت دست کار «پلاربر» عزیز خودمان است …
…
امیدوارم بتوانیم همه دوستان خوب کوج کرده را دور هم جمع کنیم … و همه با هم گل کنیم و سقفی بشکافیم و «طرحی نو» در اندازیم ! …
میدان را نباید خالی کرد …
«دامن دوست بصد خون دل افتاد بدست
به فسونی که کند خصم رها نتوان کرد!»
…
شاد و پیروز باشی عزیز
توسط: سیاوش mohaghegh در نوامبر 30, 2010
در 3:31 ق.ظ.
سپاس از زحمتی که کشیدید. لطفن نام مرا هم به لیست اضافه کنید.
hadish
توسط: hadish در نوامبر 30, 2010
در 5:41 ب.ظ.
پلار عزیز ممنون از اینکه مرا هم از قلم ننداختی از طرف دوستان متوجه چنین وب نوشته ای شدم (cilrvo )
توسط: mehrad در دسامبر 1, 2010
در 12:58 ق.ظ.
لطفا اسم من را هم اضافه کنید
green_army
توسط: hamed در دسامبر 1, 2010
در 10:29 ب.ظ.
دوست عزيز ما هم اضافه كن هرچند كه بالا اولي هستم (زمان عضویت در بالاترین: ۱۳۸۹/۸/۲۳)
و اسم من به عنوان معترض در اين نامه ارزشي نداره و ارزش اين نامه به خاطر اسم كاربران محترم ديگر هست اما ما را هم از قلم نيندازيد
xokghwz
توسط: manam ezafe kon در دسامبر 2, 2010
در 12:33 ق.ظ.
دوست گرامی
اگر امکامنش هست اسم من رو هم اضافه کنید
توسط: arvand در دسامبر 4, 2010
در 12:41 ب.ظ.
حتما…
توسط: passionofanna در دسامبر 4, 2010
در 2:27 ب.ظ.
Haaaaa mayom mokham ! esme moyam darkonid . ba mersijate molawwan .obi joon
توسط: obrien در دسامبر 8, 2010
در 10:22 ب.ظ.
من هم هستم .. yahya99
توسط: یحیی در دسامبر 13, 2010
در 12:06 ق.ظ.
پلار عزیزم اسم من رو هم اضافه کن/ آیدی من هم بسته شده البته
توسط: kajputin در دسامبر 23, 2010
در 8:28 ب.ظ.
[...] برای آزادی بيان در فضای بالاترين و همچنين در پی صدور بيانيه ای که به امضای چند صد کاربر فعال بالاترين رسيد، مديريت [...]
توسط: آنچه بر بالاترین گذشت: نامه سرگشاده جمعی از وبلاگ نویسان و کاربران بالاترین درباره حذف های گسترده در بالاترین « دفاع از آزادی بیان در بالا در ژانویه 7, 2011
در 4:57 ب.ظ.
ديدگاه و محتوي نامه كاملا منطقي بنظر ميرسد، اما زماني كه امكان ارايه آزاد اخبار و ديدگاهها وجود داشته باشد، چيزي كه در بالاترين وجود ندارد!!!
از آنجا كه سيستم از طريق دعوتنامه اداره ميشود، منطقا ديدگاههاي خاصي دور هم جمع ميآيند و امكان عرض اندام به ديگران نميدهند، همانگونه كه هست!
توسط: پرنده مهاجر در فوریه 25, 2011
در 1:29 ق.ظ.